BMW 3 sedan [1997 – 2001]

BMW serii 3 sedan z lat 1997 do 2001 to ciekawa propozycja dla osób szukających ładnie wyglądającego, dobrze wyposażonego, wygłuszonego, z dobrze zestrojonym wyposażeniem samochodu klasy średniej. Mowa o modelu E46 sprzed liftingu. Wersje po liftingu są wyraźnie droższe.

Sedan – najbardziej popularny

BMW serii 3 występuje w wielu wersjach nadwozia. Najbardziej popularny jest jednak sedan. Wydaje się, że ta wersja jest również najbardziej atrakcyjna. Niewiele ludzi decyduje się na samochód klasy średniej w kombi, gdyż  takie nadwozie odejmuje prestiżu sportowemu BMW.

Za mocny silnik w BMW słono dopłacisz!

Ładnie wyglądające E46 po lifcie z silnikiem 1.9 115 KM kupimy już za około 10 000 zł, za rzędową szóstkę należy jednak słono dopłacic

Ładnie wyglądające E46 przed liftingiem z silnikiem 1.9 115 KM kupimy już za około 10 000 zł, za rzędową szóstkę należy jednak słono dopłacić

Gama silników benzynowych przedliftowego E46 obejmuje silniki o mocy od 105 do 193 KM. Silniki diesla są dwa: jeden dwulitrowy (320d) o mocy 136 KM, drugi trzylitrowy (330d) o mocy 184 KM. Prawdziwe BMW to BMW z silnikiem benzynowym 6-cio cylindrowym, najlepiej minimum 2.5 litra. W innych samochodach, tj np. jak Laguna II nie musimy prawie nic dopłacać za silnik V6 – Laguna 1.8 kosztuje tyle samo. Niestety, jeśli ktoś myśli że kupi tanio mocne benzynowe BMW myli się. Najbardziej poszukiwane są rzędowe szóstki – im mocniejsza tym droższa. Choć najtańsze wersje silnikowe kupimy już za 10 000 zł, za ładnie utrzymane 328i o mocy 193 KM, nawet z 1999 roku, musimy zapłacić nawet 20 000 zł. Mocny trzy litrowy diesel kosztuje podobnie, mimo że 320d kupimy już za 13 000 zł.

330d mniej problematyczne niż 320d?

Amatorzy diesli, nawet ci którzy nie są zainteresowani sportową jazdą, nie powinni przekreślać mocniejszych, ale zdaniem wielu, mniej awaryjnych 330d. Na cóż – nie każdemu potrzebne jest prawie 200 KM pod maską, czytając jednak fora można odnieść wrażenie że wielu posiadaczy 320d żałuje że nie kupiło mocniejszego modelu.

Czytając liczne wątki można również dość do wniosku, że 320d jest bardziej awaryjne.

E46 na gazie? Czemu nie!

Wiele E46, we wszystkich wersjach silnikowych jeździ na tańszym paliwie: LPG. Wielu użytkowników chwali instalacje gazowe, które – jeśli są dobrze założone – nie powodują w tym silniku żadnych negatywnych stuków ubocznych.

Uważać na powypadkowe!

Niestety znalezienie bezwypadkowej trójki, zwłaszcza z mocnym silnikiem i w atrakcyjnej cenie, graniczy z cudem. Z roku na rok przybywa egzemplarzy po wypadku, niestety bardzo często bardzo słabo naprawionych.

Przedliftowe E46 – dużo tańsze, różnica niewielka

BMW 3 E46 z przed liftingu jest dużo tańsze niż po liftingu a różnica dla przeciętnej osoby, nie znającej się na tym modelu, jest bardzo niewielka.

2 myśli nt. „BMW 3 sedan [1997 – 2001]

  1. Waldek

    Mam takie BMW od wiosny. Uwaga na obniżone egzemplarze, które mają często zużyte zawieszenie. Zawieszenie w tym modelu jest diabelsko drogie. Za przedni wahacz (jedna strona) wraz z tulejami dałem 500 zł. Amortyzatory przednie 700 zł. Razem z wymianą poszło 1600 zł w przednie zawieszenie. Ja mam 318i. Prawie każdy kto u mnie w mieście kupił 320d regenerował po krótkim czasie turbo. To jest koszt około 1000 zł. Będziesz Miał Wydatki. Samochód dla bogatych i koniec kropka.

    Odpowiedz
  2. Karol

    szukałem E46 – warunek jednak że musiał mieć minimum 170 KM, naszukałem się dość dużo, albo były tanie i były takie kwiatki jak robione progi po wypadku albo źle spasowany przód albo kosztowały 20 000 zł z rocznika 1998 – 1999. Wkurzyłem się i kupiłem Opla Vectre C z 2003 roku za 17 000 zł z silnikiem 211 KM V6 3.2 litra :] Zakupu ani trochę nie żałuje bo mam samochód modelowo z 2001 roku a nie z 1997 no i często sobie połykam na trasie „superszybkie” BMW 318i których właściciele zamontowali felgi większe niż wyobraźnia

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

69 − = 68