BMW 530d E60

Komfortowa, dobrze prowadząca się limuzyna o dobrych osiągach a także relatywnie umiarkowanym zużyciu paliwa: takie właśnie jest 5-tka 530d. Czy należy się bać eksploatacji BMW serii 5, samochodu klasy średniej-wyższej? Czy może coraz bardziej spadające ceny wywoławcze E60 stanowią prawdziwą okazję dla ludzi chcących zaznać luksusu płacąc za niego zaledwie tyle, ile kosztują najtańsze nowe samochody?

Trochę więcej niż seria 3… 530d więcej na rynku wtórnym niż 330d!

Zazwyczaj osoby kupujące pierwsze BMW w życiu wybierają model serii 3. Samochody BMW są generalnie drogie, seria 3 jest najtańszą serią z limuzyn BMW, stąd można kupić najmłodszą trójkę za daną cenę. Troszkę drożej można jednak kupić BMW serii 5. Czy warto?

Na pewno warto jeśli chcemy limuzynę BMW z rynku wtórnego z sześciocylindrowym dieslem! Więcej jest na rynku wtórnym BMW 530d niż 330d. Większa jest więc szansa, niż znajdziemy ładny egzemplarz.

BMW 530d na tle konkurencji: Audi A6 C6 3.0 TDI, Mercedes W211 E320 CDI

Z poważnych konkurentów E60 możemy bez wątpienia wymienić dwóch bardzo mocnych: Audi A6 oraz Mercedesa klasy E. Obywaj posiadają obszerne wnętrza. Nawet bardziej obszerne niż E60/E61. Są bogato wyposażone. W wersji kombi posiadają zawieszenia pneumatyczne. Pod ich maskami kryją się mocne silniki.

Audi C6: kokpit C6 prezentuje się mimo upływu lat imponująco. Obiektywnie rzecz biorąc Audi przebija pod tym względem nawet BMW E60. Zewnętrznie również samochód jest bardzo ciekawy, ale zupełnie odbiega od swojego następcy: C7, który to jest już „Audi nowej generacji ze światłami LED”, przez co zawsze będzie szufladkowany jako „stara A-szóstka”. Technicznie BMW wygrywa z Audi: O A6 można jednak powiedzieć, że ma „przebajerowany”, niepotrzebny napęd 4×4. W większości zastosowań do jakich służą limuzyny napęd na tylną oś jest bardziej pożądany: na suchej nawierzchni oferuje podobną trakcję jak AWD a zużywa mniej paliwa i gwarantuje lepsze osiągi. Również silnik C6 nie wygląda na tle 530d imponująco: choć – tak jak w BMW jest oparty o łańcuch, nie jest zbyt trwały i często w wiekowym A6 wymaga wymiany.

Mercedes W211: jego nadwozie określiłbym jako zbyt konserwatywne. Prawda jest taka, że różnica pomiędzy królem rdzy W210 a W211 wizualnie jest zbyt mała. W211 to przód od okulara produkowanego od 1995 i lekko przerysowany tył z S-klasy (auto z 1998 roku) W220. Całe szczęście, że W211 już nie rdzewieje.

Jedna myśl nt. „BMW 530d E60

  1. hleryk

    najwieksza wada w 530d, przynajmnije w wersji 218 koni, czyli M57TUD30 sa pekajace kolektory wydechowe

    jest to wada nagminna i ludzie zakladaja kolektory z e39…. skandal! bmw powinno dawac kolektory za darmo! nawet do 20 letnich e60 bez ksiazki serwisowej! takie rzeczy nie powinny sie zwyczajnie dziac!

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

18 − 8 =