Auto klasy średniej do LPG

Obecnie na rynku królują dwie generacje instalacji gazowych. Popularne instalacje gazowe IV generacji, którymi możemy „zagazować” wszystkie silniki z wtryskiem pośrednim oraz większość aut z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Tyle, że w tym ostatnim przypadku samochód podczas jazdy na gazie będzie również spalał benzynę. Więc taka instalacja gazowa w praktyce będzie dość długo się zwracała.

Kolejna popularna generacja instalacji gazowych to LPG VI generacji. Są to instalacje wyłącznie do samochodów z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Mają szereg zalet, mi. taką że właściwie nie musimy na nich używać benzyny, nawet do odpalania. tyle, że są to instalacje dwukrotnie droższe niż instalacje IV generacji a do tego nie do końca znany jest ich wpływ na wtryskiwacze benzynowe, gdyż w samochodzie z taką instalacją LPG wtrysk gazu następuje poprzez wtryskiwacze benzynowe.

Dlatego kupujący nowe bądź kilkuletnie auto klasy średniej chcąc jeździć na gazie mają twardy orzecz do zgryzienia: większość producentów tj. Volkswagen, Audi, Skoda, Seat, BMW, Mercedes, Renault a nawet koreańskie marki Hyundai i Kia przeszły już na wtrysk bezpośredni w samochodach benzynowych. Pozostają tylko niektóre samochody japońskie… a konkretnie Toyota Avensis. Avensis III generacji z silnikiem 1.6 i 1.8, nawet po faceliftingu z 2015 roku posiada pośredni wtrysk paliwa.

Subaru – Outback V 2.5 175 KM

Kolejnym samochodem, nieco bardziej egzotycznym w którym bez problemu możemy zlecić montaż instalacji LPG IV generacji jest Subaru Outback.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

− 3 = 4