Nadchodzi koniec SUV-ów: Mercedes Klasy E All-Terrain

Mający więcej niż 30 lat miłośnicy motoryzacji doskonale pamiętają jak wielkie zamieszanie na rynku aut wywołał Mercedes klasy M. Co prawda pojazd ten nie był dostępny praktycznie dla nikogo, ale stał się on symbolem marzeń wielu kierowców i ówczesnej młodzieży szkolnej. Z biegiem czasu każda marka wprowadziła do sprzedaży SUV-a; poczynając od droższy skończywszy na markach budżetowych. Można nie lubić niemieckiej motoryzacji ale trudno zaprzeczyć iż klasa M była tu pierwowzorem.

W 2017 roku Mercedes wprowadził do swojej oferty E klasę All-Terrain. Do tej pory tego typu samochód posiadało tylko Audi: Allroad Quattro. Cechą szczególną tego pojazdu jest regulowane zawieszenie. Co prawda w przypadku Mercedesa zakres regulacji nie jest aż tak potężny jak w przypadku Audi, ale chyba każdy kto przesiadł się z SUV-a do trochę wyższego SUV-a wie jaką pozytywną różnicę stwarza 30 mm prześwitu więcej w terenie a jak negatywnie wyższy prześwit wpływa na jazdę szosową. W E klasie możemy regulować zawieszenie w zakresie od 121 do 156 mm. We wspomnianym Audi możemy zwiększyć prześwit aż o 6 centymetrów!

Limuzyny / kombi z podnoszonym zawieszeniem staną się popularne?

Niestety przeszkodą jest cena. O ile tylne miechy pneumatyczne nie są zazwyczaj drogie ponieważ muszą jedynie zwiększać swoją wysokość to umożliwiające skręt przednie miechy zawierają w sobie drogie adaptacyjne amortyzatory. Tak jest we wszystkich tego typu konstrukcjach. I koszt wymiany tego elementu jest ogromny: Jednak poduszka pneumatyczna Audi A6 allroad c7 – przednia kosztuje 4500 zł.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

1 + 4 =