Znany niegdyś z produkcji prawdziwych samochodów terenowych Nissan, producent modelu Patrol, Postanowił zaistnieć na rynku średniej wielkości SUV-ów w stylu Mazdy CX-7, czegoś pomiędzy BMW X3 a BMW X5 albo bardziej Volkswagena Touarega… Tak powstało Murano pierwszej generacji oznaczone symbolem Z50.

Murano – sylwetka to esencja samochodów SUV – aut terenowych przystosowanych do jazdy po szosie, pojazd zdecydowanie pozytywnie wyróżnia się na ulicy
Jedna wersja nadwoziowa, jedna wersja wyposażenia – Murano pierwszej generacji występuje jedynie w dwóch wersjach: przednionapędowej oraz z napędem na wszystkie 4 koła.
Jednak ta „standardowa wersja” jest bardzo bogata, klimatyzacja, skórzana tapicerka, dobra audio i komplet poduszek… cóż zaletą zakupu używanego Z50 jest fakt, że nie trzeba zwracać uwagi na to, jak wyposażony jest dany pojazd – każdy jest wyposażony tak samo dobrze. Za prawdziwą wisienkę na torcie można uznać elektrycznie regulowane pedały gazu i hamulca.
Mocny silnik, ale paliwożerny silnik, skrzynia CVT
Murano ma pod maską 234 konny silnik V6 zapewniający przyzwoite osiągi i niestety dość duże zużycie paliwa. Ciekawostką jest skrzynia biegów. Nie jest to zwykły automat ale przekładnia bezstopniowa. Przy przyśpieszaniu obroty silnika są praktycznie stałe. Jest to unikalne rozwiązanie biorąc pod uwagę dużą moc silnika w tym samochodzie – takie przekładnie większość producentów stosuje jedynie w słabszych samochodach. Jest to jednak przekładnia bardzo dobrej jakości, Nissan stosuje również skrzynie tego typu w samochodach Infiniti.
Tańsze Infiniti
Należy pamiętać, że Murano nie ma być topowym SUV-em. Nissan posiada przecież markę Infiniti, pod którą sprzedaje naprawdę luksusowe SUV-y jak Infiniti FX35.
Sportowy SUV
Styl Murano zdecydowanie spodoba się osobom szukającym Sportowego Samochodu Użytkowego. Karoseria swoimi przetłoczeniami nawiązuje do 350Z/370Z. Dwie rury wydechowe z tyłu nadwozia dopełniają sportowy styl pojazdu.
Luksusowe wnętrze i swoisty kokpit
Przestronne wnętrze to niewątpliwie zaleta Murano. Niestety całości moim zdaniem nie dopełnia kokpit. Jego kanciaste krawędzie i wystające pokrętła nie pasują do reszty samochodu. Całość szpeci… kasetowy odtwarzacz, montowany razem z czytnikiem płyt CD. Podobno nawet w 2007 roku jeszcze wiele osób słuchało kaset w Japonii.
W europie od 2005
Z50 mimo, że na rynek weszło w 2003 roku w Europie było sprzedawane od 2005 roku. Wersje sprzed 2005 są importowane, najczęściej z USA.
Bardzo fajny samochód oprócz tej ochydnej plastikowej deski rozdzielczej, skrzynia biegow pracuje super. Chcialem go kupic ale jestem wegetarianiem i nie chce miec samochodu ze skorzana tapierka a niestety z inna ten samochod nie wystepuje…